9η Γιορτή χορού 2023 Τρίκαλα - Πανελλήνιο φεστιβάλ Παραδοσιακών χορών

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Κατοίκων Νέας Πολιτείας Ευόσμου συμμετείχε στη 9η Γιορτή χορού Πανελλήνιο φεστιβάλ παραδοσιακών χορών που διοργάνωσε ο πολιτιστικός σύλλογος  «ΤΡΙΚΚΗ» Κέντρο Χορού Τρικάλων το Σάββατο 8 Απριλίου υπό την αιγίδα της Περιφέρεια Θεσσαλίας -Περιφερειακής ενότητας Τρικάλων και σε συνδιοργάνωση με τον Δήμο Τρικκαίων .

Η 9 γιορτή χορού πραγματοποιήθηκε στην πλατεία Ρήγα Φεραίου του δήμου Τρικκαίων το πρωί 11.00 έως 13.00 και το απόγευμα 18.00 έως 21.30 Στο Φεστιβάλ  συμμετείχαν 19 χορευτικοί σύλλογοι από κάθε γωνιά της Ελλάδας και πλήθος χορευτών με τις παραδοσιακές φορεσιές τους, τα τραγούδια, τους χορούς αλλά και με την ιδιαίτερη κουλτούρα τους.καί έδωσαν ένα ξεχωριστό χρώμα στη πόλη των Τρικάλων .

Τα χορευτικά  συνόδευσαν οι μουσικοί Ντίνας Άρης (τραγούδι), Δεδούσης Κώστας(Κλαρίνο), Κιτσόπουλος Χρήστος (Κλαρίνο), Γεωργίου Στέφανος (Βιολί), Παπαδημητρίου Κώστας (λαούτο), Σαραντινός Βασίλης (τραγούδι-κρουστά),Μούτσελος Νίκος (Γκάιντα-κρουστά) Κυριλίδης Θεόδωρος (ποντιακή λύρα ),Λεκάκης Γιάννης (κρητική λύρα)

Συμμετείχαν οι Σύλλογοι:

-ΤΡΙΚΚΗ» Κέντρο Χορού Τρικάλων

-Χορευτικό συγκρότημα πολιτιστικού κέντρου Δήμου Κηφισιάς

-Ομάδα αλληλεγγύης Αλιβερίου

-Προοδευτικός σύλλογος Αρετσούς και Δέρκων

-Πολιτιστικός σύλλογος Βατίκων Λακωνίας

-Χορευτικός Όμιλος Ειρήνη

-Σύνδεσμος Λουτρακιωτών Περαχωριτών «Ο Ίβυκος»

-Σύλλογος χορού «Ξενία» Καλαμάτας

-Λύκειο των Ελληνίδων Τριπόλεως

-Πολιτιστικός σύλλογος Άρτας «Ο ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ»

-Χορευτικός Όμιλος Μεγάρων

-Μορφωτικός Εξωραϊστικός Σύλλογος Μπάφρας Ιωαννίνων «Η Αγία Παρασκευή»

-Πολιτιστικός Αθλητικός Σύλλογος Κατοίκων Νέας Πολιτείας Ευόσμου

– Πολιτιστικός Σύλλογος Νυδριού και περιχώρων “Αλέξανδρος ”

– Πολιτιστικός Λαογραφικός Χορευτικός Σύλλογος «Δημοσθένης.

Ο Σύλλογος μας συμμετείχε στην απογευματινή ζώνη του φεστιβάλ με το παραδοσιακό τμήμα Κρητικών χορών με χοροδιδάσκαλους την κ.Ταρπατζή Μαρία και τον Πατζατζή Νικόλαο παρουσιάσανε τους χορούς.

Συρτός Χανιώτης - Μαλεβιζιώτης  - Σιγανός  -Πεντοζάλη

Οι χορευτές του συλλόγου μας έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό παρουσιάζοντας ένα εκπληκτικό πρόγραμμα κερδίζοντας το έντονο χειροκρότημα και τις επευφημίες των θεατών

▃▃▃▃▃▃  ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ - ΠΕΝΤΟΖΑΛΗ   ▃▃▃▃▃▃▃▃▃

ΣΥΡΤΟΣ ΧΑΝΙΩΤΗΣ                                        ΜΑΛΕΒΙΖΙΩΤΗΣ

Η ΕΚΔΡΟΜΗ

Με αφορμή της πολιτιστικής εκδήλωσης ο σύλλογος μας πραγματοποίησε 2ήμερη εκδρομή και εκτός των χορευτών πού πήραν μέρος στο φεστιβάλ συμμετείχαν και μέλη και φίλοι του συλλόγου.

Ξεκινήσαμε το Σάββατο πρωί με την καλύτερη διάθεση με κατεύθυνση τα Τρίκαλα και μετά από μία στάση για καφέ και μικρή ξεκούραση φθάσαμε στην πόλη των Τρικάλων . Υπήρχε χρόνος ελεύθερος για όλους και οι επιλογές στην όμορφη πόλη των Τρικάλων πολλές . Παρακολούθησαμε τα πρωινά χορευτικά συγκροτήματα του φεστιβάλ επισκεφτήκαμε το Βυζαντινό Κάστρο της πόλης, το Τζαμί του Οσμάν Σαχ και το μουσείο Τσιτσάνη περπατήσαμε στον Ληθαίο ποταμό στην κεντρική Γέφυρα η οποία ενώνει την κεντρική πλατεία με τον πεζόδρομο της Ασκληπιού και φυσικά την παλιά πόλη τις συνοικίες Βαρούσι και τα παλιά Μανάβικα όπου γευματίσαμε στα υπέροχα μεζεδοπωλεία της περιοχής.
Στην συνέχεια στην πόλη της Καλαμπάκας για ξεκούραση και προετοιμασία για την παρουσίαση μας στο φεστιβάλ. Στις 20:00 στην πόλη των Τρικάλων το χορευτικό μας συγκρότημα ράγιζε την πίστα των εκδηλώσεων . Στις 22:00 κατευθυνθήκαμε στην αίθουσα εκδηλώσεων «Πολιτεία» για δείπνο και παραδοσιακό γλέντι με όλους τους συλλόγους που συμμετείχαν στο φεστιβάλ . Η τεράστια αίθουσα γέμισε ασφυκτικά  το δε γλέντι και το κέφι απερίγραπτο .
▃▃▃▃▃▃  ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΟ ΓΛΕΝΤΙ  ▃▃▃▃▃▃▃▃▃

Το πρωί της δεύτερης μέρας της εκδρομής και μετά από μία πολύ γεμάτη μέρα και νύχτα που περάσαμε την προηγουμένη μας βρήκε να απολαμβάνουμε το πρωινό του ξενοδοχείου κάτω από τους επιβλητικούς βράχους των Μετεώρων.
Μετά από λίγη ώρα βρισκόμασταν στην Μονή του Μεγάλου Μετέωρου της πρώτης μονής που κτίστηκε και ξεκίνησε τον μοναχισμό στο υπέροχο αυτό μεγαλούργημα της φύσης που αποκαλύπτει όλο του το μεγαλείο αιώνες τώρα, καθώς αποτελεί ένα μοναδικό σε ομορφιά γεωλογικό φαινόμενο.

Η περιήγησή μας στη Μονή μοναδική αφήνοντάς μας τις καλύτερες εντυπώσεις .

Μετά το μεσημέρι πιά πήραμε τον δρόμο της επιστροφής όπου το πρόγραμμα περιελάβανε στάση στον παραδοσιακό οικισμό των Αμπελακίων Λαρίσης που βρίσκετε σκαρφαλωμένος στις πλαγιές της Όσσας στην κοιλάδα των Τεμπών για φαγητό κρασάκι και χαρούμενη παρέα.

20:00 και έχουμε επιστρέψει στη βάση μας .
Ζήσαμε ένα υπέροχο διήμερο απολαύσαμε μια υπέροχη παράσταση του Κρητικού χορευτικού τμήματος και κατ ομολογία όλων η εκδρομή αυτή ήταν η ωραιότερη που έχει πραγματοποιήσει ο σύλλογός μας και θα μείνει ανεξίτηλη στις μνήμες όλων μας.